Nový rok zahájili naši žáci napříč obory, v doprovodu paní učitelky Klepšové a Peturové, oblíbeným vzdělávacím projektem Planeta Země 3000 🌍 v Golden Apple Cinema ve Zlíně.
Jedná se již o 20. ročník úspěšného kulturního projektu s přírovědně-historicko-zeměpisným přesahem, který ojedinělou formou nejmodernějších multimediálních projekcí 🎥🍿 předává, krom krásných záběrů a videí z putování nevšedními krajinami, rovněž poselství mnohem důležitější věnující se problémům dnešní doby. Diváky se tak snaží nenucenou formou motivovat ke vzdělávání, seberozvoji, vést je k úctě, pokoře a zájmu o okolní svět.
Za 20 let existence se projekt stal největším vzdělávacím projektem svého druhu v historii ČR s 2.120.000 diváky!
Dokument Kambodža – putování k tajemné hoře 🇰🇭
Vzdálenou asijskou zemi, která je plná kulturních odlišností, exotických chutí, věrovyznání, magických chrámů 🛕, rozličné mentality a emocí, srdečných lidí a nevšední atmosféry, měl málokdo možnost osobně navštívit.
Naši žáci tak mohli vidět alespoň prostřednictvím plátna dechberoucí záběry okouzlující přírody, hlubokých pralesů, divokých vod, květeny a živočichů. Zážitek byl o to více umocněn, protože se promítalo na velkoplošném plátně v rozlišení 4K a průvodcem po Kambodži byl uznávaný cestovatel a fotograf Adam Lelek, který vtipnou a poutavou formou na sedadle tuk-tuku (přezdívaného během cesty “Královský kočár”) se svými dalšími dvěma členy týmu, divákům tuto krásnou zemi nevtíravým a zajímavým způsobem představil. Dnes už našim žákům není cizí, kdo jsou Rudí Khmérové, jaká byla krutovláda diktátora Pol Pota, jak se pěstuje pepř, sbírají lotosové květy 🪷, kde nalézt poslední volně žijící slony 🐘 kambodžské, jak chutná gastronomická specialita smažený sklípkan 🕷️ ve vesnici Skun…
Dokument měl rovněž smysluplný a široký přesah, který se dotkl důležitých a rezonujících témat, jako je ochrana životního prostředí, život na Zemi, skleníkový efekt, ekologický cestovní ruch a udržitelnost, budoucnost planety 🌍. Mnozí žáci si tak krom nevšedního kulturního zážitku odnesli i otázky k zamyšlení a dalšímu hloubání… 💭
Jaké je tempo našeho života? Co můžeme udělat pro naši planetu z pohledu jedince? V jaké kondici předáme naši planetu 🌍 budoucím generacím?
Ve výuce následně žáci využili pracovní listy 🗺️, které si z projekce odnesli a dověděli se tak další podrobnosti, které v dokumentu nezazněly.